Potenza Race New

Sommerdekk Personbil
Klikk og slep Drag to rotate this tyre

Potenza Race New

Sommerdekk Personbil

Slipp løs kraften i bilen din med premium Bridgestone Potenza Race-dekk. Dra nytte av enestående håndtering på tørr bane, den beste bremsingen på tørr asfalt og rask akselerasjon når lysene blir grønne.

 

AUTO BILD sportscars

Rank 1 of 4 - Exemplary - Test Winner

Issue 07/2022 - Summer Semi-Slick Tyre Test - Test vehicle: Golf GTI Clubsport - Tested size: 235/35 R19

Klikk og slep Drag to rotate this tyre
  • Beste rundetid 1
  • Beste bremsing på tørt føre 2
  • Enestående levetid 3
AUTO BILD sportscars

AUTO BILD sportscars

Rank 1 of 4 - Exemplary - Test Winner

Issue 07/2022 - Summer Semi-Slick Tyre Test - Test vehicle: Golf GTI Clubsport - Tested size: 235/35 R19

Read more Read less

Juridisk merknad

Tester utført av TÜV SÜD på forespørsel fra Bridgestone i november 2021 og mars 2022 ved anleggene Bridgestone EUPG (Italia) og Nardo (Italia) for tester med Mercedes AMG A45s, med dekkstørrelse 245/35 R19 Potenza Race, sammenlignet med ytelser fra hovedkonkurrenter i samme segment: Goodyear Eagle F1 Supersport R, Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect, Pirelli P Zero Trofeo R. TUV-rapportnr. 713231330.

1 Rundetid på Nardo-kretsen (6115 meter), gjennomsnittlig tid over tre runder i sekunder: Bridgestone (2:35,39), Pirelli (2:37,62), Michelin (2:37,87), Goodyear (2:37,89)
2 Bremselengde tørt (100 km/t til 0 km/t) ved Bridgestone EUPG, distanse i meter: Bridgestone (32,3), Michelin (32,8), Pirelli (33,2), Goodyear (34,6)
3 Rangert som nummer to på levetid på Nardo-banen, rangering i %: Goodyear (120 %), Bridgestone (100 %), Pirelli (80 %), Michelin (60 %)

Tekniske funksjoner og fordeler

Illustrasjon av optimalisert kontaktflate

Optimalisert kontaktflate

For å garantere ensartet trykkfordeling og kontrollerbarhet.

Du kan ha all verdens kraft, men hvis du ikke kan optimalisere kontaktpunktet med banedekket, sløser du bort energi og taper verdifull tid. Potenza-dekkene våre er designet for å redusere hotspots og optimalisere effektiviteten ved å utjevne trykket over kontaktpunktet.

Illustrasjon av hybrid kroneforsterkning

Hybrid kroneforsterkning

For stabilisert ytelse ved maksimale hastigheter.

Alle dekk er designet for bøyning, men hvordan de bøyer seg under ekstreme belastninger – dvs. topphastigheter, enten rett fram eller rundt hjørner – må være en integrert del av designløsningen. Vår hybride kroneforsterkning stabiliserer dekkprofilen ved høye hastigheter.

Illustrasjon av asymmetrisk slitebane og veggvinkler

Asymmetrisk slitebane og veggvinkler

for å maksimere kraften i svinger og bremsepotensialet.

Den asymmetriske slitebanen og veggvinklene øker sidestivheten, for å maksimere sidestabiliteten og redusere blokkdeformasjon. For en vedvarende ytelse helt til siste runde.

Illustrasjon av sporty profilform

Sporty profilform

For å maksimere stabilitet og bremsepotensial.

Et dekk må gjøre mange ting, inkludert å overføre kraft og bremse opp. Friksjon er nøkkelen, siden det bare er delene av dekket som er i kontakt med veibanen som kan levere. Med den ekstra bredden og større kontaktflate, optimaliserer Potenza racerdekk bremsing på tørt føre.

Illustrasjon av høyresistent gummiblanding

Høyresistent sammensetning

Mot slitasje for lengre tid på banen.

Gateslicks er designet for å bli presset til det ytterste, men det er ingen grunn til at de ikke skal vare lenge. Derfor er Potenza racerdekk laget med en høyresistent sammensetning som inkluderer forsterket silika og en harpiksblanding, og inkluderer forsterkning i nanoskala for å sikre at du kan få en enestående lang levetid ute på banen.